omg-automation-annalect.jpg

Uutinen: Omnicom Media Group Finland investoi uusiin asiantuntijoihin

Omnicom Media Group Finland palkkaa ja kouluttaa markkinoinnin automaatio-osaajia asiakkailleen poikkeuksellisen laajassa ohjelmassa. Vuoden 2018 aikana yhteensä yli 50 henkeä tullaan rekrytoimaan, kouluttamaan ja integroimaan tiimeihin eri mainostajaorganisaatioihin. Ensimmäinen koulutettavien ryhmä aloittaa jo marraskuussa 2017 yhteensä neljän kuukauden kouluttautumisjakson.

”Yhdeksi tiedolla johdetun markkinoinnin suurimmaksi pullonkaulaksi on muodostunut se, ettei markkinointiteknologioita osaavia käyttäjiä ja analyytikoita kertakaikkisesti ole markkinoilla riittävästi. Teknologiaa kyllä löytyy, mutta ei teknologian älykkäitä hyödyntäjiä.”, taustoittaa Omnicom Media Groupin toimitusjohtaja Teemu Neiglick. Asiantuntijapula jarruttaa markkinointialan teknologistumista ja estää markkinointiteknologiainvestointien tuottoa. 

”Poikkeuksellista koulutusohjelmassamme on se, että jo neljän kuukauden perehdytysjakson aikana tulevat asiantuntijamme työskentelevät asiakkailla, kouluttautuvat asiakkaan valitsemiin teknologioihin ja integroituvat osaamisensa kanssa asiakastiimeihin. Yhteys koulutusohjelmaan, mentorointiin ja työvälineisiimme jää kuitenkin pysyväksi, mikä takaa sekä yksilön että asiakasyrityksen kehittymisen.” 

Uusi koulutusohjelma on tilaisuus suomalaisille yrityksille kehittää omaa markkinointiaan ja paikata osaajan mentävä aukko omasta organisaatiostaan.

”Mukana oleva yritys saa organisaatioonsa kipeästi tarvitsemaansa osaamista. Yritykset kuitenkin välttävät virherekrytoinnin riskin, sillä tekijä solmii sopimuksen meidän kanssamme. Me vastaamme rekrytointien onnistumisesta, heidän kouluttamisestaan ja osaamisensa kehittymisestä jatkossakin.”, Neiglick sanoo. Koulutus tukee yritysten pyrkimystä tiedolla johtamiseen ja datan hyödyntämiseen liiketoiminnassa.

”Markkinoilta puuttuu ymmärrystä datan hyödyntämisestä, minkä johdosta markkinointi ei tue liiketoimintaa. Kerättyä dataa ei osata analysoida, muokata tai hyödyntää. Tässä menetetään valtava kansainvälinen kilpailuetu.”, Neiglick kertoo.

Omnicom Media Group työllistää tällä hetkellä yli 200 markkinoinnin osaajaa, joten 50 tulevan asiantuntijan kouluttaminen on huomattava panostus yrityksen toiminnassa.

”Vaikka koulutusohjelmamme on tärkeä avaus siihen, kuinka uusia asiantuntijoita tulisi kouluttaa alalle, se ei yksin ratkaise koko ongelmaa. Tämän vuoksi toivotamme myös muut markkinoinnin asiantuntijayritykset ja oppilaitokset tervetulleiksi puuttumaan osaltaan asiaan.”, Neiglick kannustaa.

Lisätietoja: 
www.omgautomation.fi

Omnicom Media Group on yksi maailman suurimmista mediatoimistoketjuista ja Suomen markkinajohtaja. Suomessa Omnicom Media Group toimii kahdella toimistobrandillä, jotka ovat ToinenPHD ja OMD Finland. Asiakkaita palvelevat myös erikoisosaajayksiköt Annalect ja AinoaResolution. Omnicom Media Group työllistää Suomessa yli 200 markkinoinnin osaajaa ja liikevaihto oli vuonna 2016 n. 140 meur.

Topics: Rekrytoinnit

Kirjoittajasta
Head of Annalect
Find me on:
Jätä kommentti