Tuben Vaikuttavuus 2018

image

Tubettajat ovat nousseet viime vuosina koko kansan seuraamiksi mielipidevaikuttajiksi. Myös tubettajien tekemät kaupalliset yhteistyöt yritysten kanssa yleistyvät nopeasti. Mutta miten kumppanuudet tubettajien tuottamissa sisällöissä vaikuttaa kuluttajien ostokäyttäytymiseen ja miten näihin suhtaudutaan?

Toteutimme Troot Networkille kartoituksen, joka pureutuu nuorten aikuisten mediatottumuksiin ja tukee vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelua (n=1000).

Tutkimus selvitti mm. seuraavia asioita:

  • Mitkä mediat ovat nuorille aikuisille tärkeimpiä juuri nyt?
  • Miten katsojat suhtautuvat kaupallisiin kumppanuuksiin YouTubessa?
  • Millainen vaikutus Tuben kumppanuuksilla on ostopäätöksiin?
  • Millaiset kaupalliset yhteistyöt vetoavat katsojiin parhaiten?

Tutkimuksen tuloksiin voit tutustua tarkemmin tästä.

Lisää aiheesta:

"Joka kolmas nuori on lopettanut tubettajan seuraamisen markkinointituputuksen takia"

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/H75HZRY2?ref=ampparit:41d6&ext=ampparit

Topics: Vaikuttajamarkkinointi

Kirjoittajasta
Jätä kommentti

Tilaus

Suosituimmat kirjoitukset

Opi lisää markkinoinnin automaatiosta - Lataa ilmainen opas!